dinsdag 23 mei 2017

Geen haar op mijn hoofd

'Goedemorgen, ik ben zo uit het werk gelopen dus ik heb me niet omgekleed!', zegt de  meneer als hij de kapsalon binnenkomt. 'Oh, dat is geen probleem hoor', zegt mijn kapster. Hij neemt plaats op een stoel waar hij getuige mag zijn van het vakkundig ontdoen van mijn overtollige en vooral ongewenste gezichtshaartjes dat met behulp van een speciale epileertechniek uitgevoerd wordt.  Dat doet ze met een nylon draadje, wat ze vastklemt tussen haar tanden en met haar handen over mijn gezicht laat gaan, om de haartjes met de wortel te verwijderen. Zo wordt het hele gezicht, inclusief de wenkbrauwen, onder handen genomen.

Deze methode 'nam' ze mee uit haar vaderland Turkije en past ze al meer dan tien jaar toe bij mij en vele andere klanten. Het is even doorbijten, vooral op de gevoelige plekjes, maar het resultaat maakt mij altijd blij en het grote voordeel ervan is dat ik thuis niet met een pincet aan de slag hoef. De haartjes blijven langere tijd weg en komen fijner terug. Zelfs de kleinste exemplaren kunnen verwijderd worden. Dit is ook het geval bij de hardere soorten, die in mijn geval altijd zwart zijn en met een knakgeluid uit mijn huid worden getrokken. Naast dat dit een beetje gevoelig is, is het ook  lachwekkend. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik die pijn voor lief neem en hoe vaker deze techniek op je huid wordt toegepast hoe minder onaangenaam het is. 

In minder dan tien minuten is het klusje geklaard. Na zelfonderzoek, dat ik altijd van mijn kapster na de behandeling moet doen om er zeker van te zijn dat ze geen haartjes vergeten is, maar vooral omdat ze wil dat ik tevreden ben, laat ze mij gaan.

De meneer mag nu in de kappersstoel. Ik vermoed dat hij het houdt bij een knipbeurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten