vrijdag 3 maart 2023

Maaien in het zwembad

 Maaien in het zwembad 

Een man op leeftijd doet de rugslag. Zijn armen zwaaien sierlijk boven de golven. Hij neemt zijn ruimte. Twee vrouwen komen hem tegemoet. 'Ho, ho', zegt de ene met oordoppen. Hij schrikt op. Hij grinnikt. Gaat verder in schoolslag. De dames mompelen: 'Beetje rekening houden met een ander toch?' 

De twee dames zwemmen nu voor mij. Blijven plotseling staan. De ene zonder oordoppen wijst naar buiten richting de bomen. Een ooievaar die broedt. 'Bijzonder he? Waar zie je dat nog?' Ik wijk uit naar links en maak een ruime bocht. Dat kan gelukkig want geen tegenliggers. 

De man is opnieuw aan het maaien. Een vrouw voor hem krijgt een flinke draai om de oren. Ze kijkt om. Ik vind het niet erg hoor', glimlacht ze. De man grinnikt en zegt: 'Tja.'

Deze vrouw houdt ook van rugslag. Neemt ook haar ruimte. Ik kan niet verder want de twee dames (met en zonder oordoppen) komen mij tegemoet en uitwijken lukt niet. Watertrappelen dus, totdat ik weer kan. Maar niet voor heel lang want de maaier is weer in zicht. 

50 minuten, 46 baantjes in zigzag, 1150 meter. Zonder slag of stoot. Nou ja, soort van.




2 opmerkingen: