donderdag 2 november 2023

What's in a name?

We hebben goed netgewerkt


Taalkundig klopt hier geen ruk van, ik weet het. En toch ontglipte deze uitspraak mij. Eigenlijk moeiteloos. Toen ik op het punt stond om naar mijn hotelkamer te gaan.

Kwam het van de wijn? Het goede gezelschap van mijn collega Saskia of van de sigaret die ik weer eens opstak, ruim 5 jaar nadat ik mijn laatste uitdoofde? Menthol, maar dat proefde ik niet eens.

Wat een netwerkborrel al niet kan doen. Ik leerde van collega Saskia hoe ik de mailbox en agenda van mijn manager(s) op mijn werktelefoon kan installeren en hoe ik mijn digitale handtekening ( ook op mijn werktelefoon)automatisch onder mijn emails kan plaatsen. Gewoon met een Chardonnay bij het haardvuur in hotel de Heerlickheijd in Ermelo. En met Anko, de ober die ons het laatste glas inschonk, in extra grote bellen, gewoon omdat hij dat leuk vond. Het was zijn eerste dag en hij ritselde ook nog een bak pinda's voor ons.

Vandaag een landelijke dag met alle managementassistenten van het COA in hetzelfde hotel. Hartstikke leuk. Maar de voorovernachting met borrel is evenzo leuk. Goed netgewerkt dus. Of hoe je het ook wilt noemen. Ach, what's in a name?














1 opmerking: