zaterdag 29 juli 2023

Dolce Vita

Hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat. 

Een belegen cliché volgens actrice Lies Visschedijk. In haar laatste podcast die ze samen met Aaf Brandt Corstius maakt werd dit even aangestipt. 'Het is nu grote vakantie, je knippert een keer met je ogen en het is Kerst. Hoe kan dit?' vroegen de dames zich af.

'Ik denk altijd dat 'de jaren 80' twintig jaar geleden is', zei mijn zusje laatst.

Dolce Vita van Ryan Paris, vanochtend op de radio, was in 1983 een leuke zomerhit. Ik was 16. Anno 2023 zit ik dichterbij de 60 dan de 50.

Collega T is volgend jaar 25 jaar getrouwd. Vindt ze wel een ding. Niet het feit op zich maar dat het zo snel is gegaan en omdat het zo oud klinkt. 'Dat wil je niet hè? Maar wat doe je eraan?', vroeg ik. 'Ja niks. Of scheiden.'
Was een grapje van T. 

Maar goed, lang verhaal kort: Hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat (lijkt te gaan). Hoe dat kan? Check internet. Iets met interne klok en beleving.

Anyway:

25 jaar getrouwd zijn lijkt lang maar is voor mensen die de 60 jaar aangetikt hebben een schijntje.

De jaren 80 is een tijdje terug maar nou ook weer niet zooooooo lang geleden hè? 

En het mooiste: Dolce Vita blijft leuk. Ook over 40 jaar.🎊
























1 opmerking:

  1. Precies… zolang geleden is dat nog niet 😅 gaat echt veel te snel. Dus alle dagen genieten van la dolce vita 🥰

    BeantwoordenVerwijderen