donderdag 28 maart 2024

Allen beantwoorden = allen spammen

Dagelijks worden er in bedrijven en organisaties duizenden nieuwsberichten gemaakt en gedeeld via email verzendlijsten.

Als je als werknemer in zo'n verzendlijst zit kun je dagelijks overspoeld worden met nieuwtjes, wijzigingen, reminders, problemen en noem maar op. Als het voor jou interessant lijkt (en je hebt zin en tijd) scan je snel de inhoud en ga je daarna weer door met waar je mee bezig was. Als het niet interessant voor je is gaat het bericht snel in de digitale prullenbak en kun je ook weer door.

Simpel toch?

Toch niet blijkbaar. Bij mij op het werk werd een degelijk nieuwsbericht (voor intimi Nieuwsflits) bijna een horrorbericht. Tja, er hoeft er maar een te zijn die vindt dat deze Nieuwsflits niet voor hem of haar interessant is en het gelazer begint. Als die ene dan ook nog es gaat reageren met 'kunnen jullie mij uit de verzendlijst verwijderen?' en dit vervolgens aan de hele verzendlijst, plus de collega's in cc, stuurt dan zijn de rapen compleet gaar. Want hij/zij heeft anderen op ideeën gebracht.

Zo dus:

Mij ook
Mij ook
Mij ook
Volgens mij is dit bericht niet voor mij bestemd.
Voor mij geldt hetzelfde
Zouden jullie mij ook uit de mailing willen verwijderen?
En mij ook
En mij ook graag
Mij ook
Mij ook
AUB mail verwijderen

En dat nog zo'n 25 keer, in verschillende varianten.

Ik dacht, wat zij kunnen kan ik ook. En om voor eens en voor altijd een einde te maken aan het gespam mailde ik dit aan allen:

Zo, ik doe ook nog even een duit in het zakje.
Ik ga hier een blog over schrijven en dan stoppen we nu met allen te beantwoorden plus de ergernis hierover te uiten aan allen, want tja zo houd je dit gedoe in stand. 😊

PS: Reageren mag maar dan alleen naar ondergetekende (vet gedrukt).

Hierna werd het wel stiller maar mijn eigen mailbox stroomde vol. Een kleine greep:

Ik lach me helemaal suf...dit is toch te erg allemaal?

Stuur je je blog ook aan iedereen? haha

Vergeet niet de blog straks met iedereen te delen via Nieuwsflits

Ik laat even zien hoe het moet, nl op beantwoorden en niet op allen beantwoorden zoals de garnalen wel al vanaf gisteren doen.

Goed bezig, niet wetende dat er zoveel collega's zijn die met modder kunnen gooien

Well done

Is toch om te janken dit?

En heel veel lachende, rollende smileys.

En nu?

Nu is het, op een enkele stuiptrekking na, eindelijk stil op de lijn van de Nieuwsflits.
Fingers crossed dat de volgende digitale versie van Project X in de kiem wordt gesmoord.






















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten