zondag 6 november 2016

Afvallen 2.0

Door de jaren heen ben ik volledig de tel kwijt geraakt hoe vaak ik de plechtige belofte aan mezelf deed om nutteloze pondjes kwijt te raken. De recepten van Sonja, koolhydraatarm, een brooddieet, fruitdagen of gewoon alles eten maar dan minder, ik heb het allemaal geprobeerd. En vaak ging het de eerste weken ook van een leien dakje, om daarna weer terug te vallen in het hardnekkige snaaipatroon. Heel herkenbaar voor iedereen die met een overschot aan vet rondloopt. Huilie huilie als je steeds tot de confronterende conclusie moet komen dat de strijd tegen de kilo's uiteindelijk niets heeft opgeleverd met het bekende, zogenaamde wegdruksyndroom als gevolg.

Desondanks, misschien zelfs tegen beter weten in, grijp ik mijzelf nu stevig bij de kladden en ga weer een serieuze poging doen. Ik ben namelijk vooralsnog niet in staat om mezelf te accepteren voor wat betreft mijn lijf, ik weiger het zelfs. Er zit dus niets anders op om het gevecht opnieuw met mezelf aan te gaan. Maar deze keer ga ik het echt, echt, anders aanpakken. Een coachende vriendin heeft ideetjes. Iets met voelen, de vraag helder krijgen en de stip aan de horizon. Zolang het geen afvalrace wordt en mijn honger min of meer gestild kan worden vind ik het helemaal vet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten