vrijdag 6 oktober 2023

Lekker direct is niet lelijk

Sinds kort heb ik een nieuwe taak op mijn werk. Ik moet het rooster maken voor één van de teams die ik ondersteun.

Inplannen van dagdiensten, late diensten en weekenddiensten. Turen naar het beeldscherm en puzzelen met de wensen. Zorgen dat er genoeg mensen op het rooster staan, ervoor zorgen dat iedereen genoeg, niet te veel of te weinig uren werkt.

Ga er maar aan staan.

't is dus nog best een klusje maar we houden de moed erin. Gelukkig kan ik terugvallen op een ervaren collega die graag met mij meekijkt en mij oppept: 'Komt goed Ineke, ik zat ooit net zo als jij, maak je niet druk' en meer van dat soort heerlijkheden.
Ik geloof haar.

Afgelopen week was het zover, mijn eerste rooster was een feit. Nu was het wachten op de reacties van het team. Ik kreeg een paar suggesties via de mail waar ik nog even goed naar moet kijken.

De meest directe reactie kreeg ik gisteren,  face to face. Die klonk zo:

'Ik vind het een kutrooster maar het komt uit een goed hart.' (ze bedoelde: jij hebt echt je best gedaan)

Bam!

Ook haar geloof ik.

Vanaf nu kan het alleen maar beter worden.


















1 opmerking: