vrijdag 5 april 2024

Gapend gat

Morgenavond 40 uppen in de Oosterpoort in Groningen. Vriendin T en ik hebben besloten om met de auto te gaan want dan staan we niet op tijd voor de laatste bus. We moeten allebei rijden want T woont niet waar ik woon. Dus allebei max 2 drankjes, gedeelde smart, maar dat gaan we redden. De auto's stallen we in de parkeergarage bij de Oosterpoort. Niks aan de hand toch?

Maar..

Parkeergarages en ik zijn niet de beste maatjes. Dat er vaak dampen urine hangen, het er altijd koud is en er een naargeestige sfeer hangt is nog tot daar aan toe. Nee, het  feest begint al bij het naar binnenrijden. Er bestaan riante entrees maar soms zijn ze ook smal.Je zit dan met opgetrokken schouders achter het stuur te zweten om die auto  zonder schade naar beneden te loodsen. Als dat gelukt is moet je vaak tig rondjes rijden om een goed plekje te vinden. Als je pech hebt moet je ook nog hogerop, wat ook weer risico's met zich meebrengt. Als je de bocht niet ruim kan nemen, en dat kan nooit in een parkeergarage, zit er zomaar een vette deuk in de autodeur. Heb dat ooit gehad toen ik nog maar pas mijn eerste auto had. Ik huilde nog net geen tranen met tuiten maar was hier niet ver van af.

En dan het uitrijden.

T is het stoerste van ons tweeën. Hoewel?
Ze appte mij van de week: 'Ik vind 't een dingetje als je omhoog moet en dat is stijl en je moet ineens stoppen omdat je voorganger stopt. 🙄 Positief ging ze verder: 'Komt goed. Iedereen die binnen is,  staat ook in de garage. En als 't goed is zijn dat allemaal aardige mensen.' Maar dan: 'Heb een x opgesloten gezeten in een parkeergarage🙄 Hek ging niet open. Gezeik. Gebeld met een nummer wat op het hek stond. Duurde nog 1,5 uur.'

Ik heb er steeds minder zin in. Wel in 40 up maar niet in die parkeergarage. Dus we spreken af bij een P + R, ik stap in bij T, want zij is nou eenmaal de stoerste, en we dalen samen in haar auto af. T: 'We gaan t gewoon doen. Maar ik reed er van de week langs en dacht even een gapend gat naar beneden te zien.'😇

Nou, krijg er steeds meer zin in.😅































Geen opmerkingen:

Een reactie posten