donderdag 27 april 2023

Whatsapp voor Boomers

Ik kom naar jouw toe

jouw = jou

Anders wacht ik wal

wel

Dat zonnetje van zegt niks

Van nu?

Ja woordje vergeten๐Ÿ˜

Schrijffoutjes op WhatsApp. Het gebeurt bijna iedereen. Meestal komt het van de woordherkenning die ingesteld is. En van te snel op verzenden drukken.

Ik heb altijd de neiging om snel te corrigeren. Dat doe ik ook. Maar ik hoorde laatst in een podcast (De Shitshow) dat dit voor bejaarden is. Want het zijn geen echte spelfouten. Het zijn verschrijvingen door snelheid. Iedereen snapt wat er echt bedoeld wordt maar alleen bejaarden voelen zich genoodzaakt om te verbeteren. Irritant.

'Niet meer doen dus… of reken jij jezelf al tot die groep ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‚?', appte een vriendin mij.

Nou, niet per se nog....

Trouwens nu ik het zo schrijf....

Die puntjes achter een zin, daar schijnt ook iets mee te zijn. Ik kreeg vaak te horen van de jeugd dat dit irritant is. Waarom weet ik niet. Gewoon irritant. Puntje, puntje, puntje.

Net als 'Ok'. Daar kleeft desinteresse aan of zoiets. Is niet zo bedoeld maar ik snap het wel.

En ook: als je te snel op iets reageert heb je geen leven. Maar als je te lang wacht met een reactie negeer je iemand.

Pfff, het valt nog niet mee voor een bejaarde.

Of: de jeugd legt op alle slakken zout.

Punt(je).















-

















2 opmerkingen: