zaterdag 10 maart 2018

Een (kleding) stuk!

'Dit is de laatste winkel en dan houden we op.'

Ik ben met mijn moeder in Roden en we hebben wat rond gestruind in verschillende kledingwinkels. Mijn moeder is niet echt op zoek naar iets, toch zou ze een lekker vestje best leuk vinden maar met een stellig: 'Die zijn nergens te krijgen, ik heb er vorig jaar ook al naar gezocht', heeft ze de moed al nagenoeg opgegeven en stappen we de laatste winkel binnen. We zien twee dames achterin de winkel. Ze zijn bezig met het sorteren van diverse kledingsetjes voor de naderende modeshow die zo gewild is dat de kaarten ervoor al uitverkocht zijn. De eigenaresse van de winkel gaat meteen op zoek naar een geschikt vestje voor mijn moeder. In no time heeft ze er twee gevonden die zo heerlijk zitten en goed vallen dat mijn moeder ze besluit te nemen. Daar hoort uiteraard ook een shirtje en bijpassende broek bij. Dat shirtje is zo gevonden maar de broek is een obstakel. Niet zo zeer omdat ie lastig te vinden is maar om de hekel die mijn moeder er aan heeft om deze te passen. Zonder haar iets op te dringen doet de zoete overredingskracht van de dame in de winkel mijn moeder toch redelijk snel in het pashokje verdwijnen. Het eindresultaat is een plaatje en ondanks de twijfels van mijn moeder of deze kledingstijl wel bij haar leeftijd past is ze zienderogen gelukkig met haar keuze. De winkelier is niet minder enthousiast over de outfit maar vooral geraakt door de persoonlijkheid van mijn moeder van wie ze tijdens de passessie al heeft gezien en gehoord dat die heel bijzonder is. 'Zo is het toch leuk om oud te worden?' lacht ze. Met een halsketting en een kleurtje op de lippen wordt mijn moeder op beeld vastgelegd. Het kopje koffie op de goeie afloop valt er heerlijk in.

In deze winkel heeft men tijd en wordt er geluisterd naar de wens van de klant. 'Die dame heeft wel plezier in haar werk,' klinkt het naast me als we de zaak uit stappen. Grote kans dat dit niet de laatste maar de eerste winkel wordt waar ik een volgende keer met mijn moeder over de drempel zal gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten