zondag 23 oktober 2016

Fijne rit


Op het moment dat ik incheck voel ik al dat het goed zit.
Vanmiddag had ik weer zo’n leukerd, zo tegen zijn pensioen aan schat ik.
Ik vroeg hem of hij kon zien of deze bus aansluiting had op lijn 88. Dat kon hij niet maar wou wel even bij zijn collega’s checken of dit het geval was. De bus ging rijden en hoewel er plek genoeg was om te gaan zitten bleef ik gezellig bij hem staan. Ondertussen keuvelden we over zijn werk en zijn loopbaan, over het verschil in karakters, ook onder buschauffeurs.
Je kunt het zo leuk maken als je wilt, daar waren we het samen over eens.
Lijn 88 werd het niet dus reed ik mee tot aan Centraal.
‘Het was me een waar genoegen’, zei ik toen ik bij de voordeur mocht uitstappen. Heerlijk zo’n chauffeur die soepel met de regels om kan gaan. 'Niet met de bestuurder praten’, lapte hij ook al aan zijn laars.
‘Morgen weer?’ grapte hij.
Graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten