zondag 25 juni 2017

Een liefdevolle avond

Na ruim vijftig jaar is het moment gekomen dat ik ook eens naast mijn schoenen loop als mijn voeten zich bewegen op dansbare muziek uit het jaren tachtig tijdperk. Ik loop al een tijdje mee en op de schoenen die ik vandaag draag is dat niet bepaald een feestje. En dat is nou juist het doel waar we hiervoor gekomen zijn. Ik vier samen met Peter dat we twintig jaar getrouwd zijn en dat we samen de vijftig hebben gehaald. Bij de prachtige jurk die ik voor deze speciale gelegenheid heb aangeschaft had ik mooie bijpassende schoenen gekocht, die na een verkeerd advies in de grootste schoenenzaak van Leek, toch een halve maat te klein blijken. De service van ruilen ontbrak, oprekken was mogelijk maar baatte niet en nieuwe kopen vond ik geen optie. Het gevolg hiervan is dat ik noodgedwongen het feest inga met enigszins opgekrulde tenen. Dat hou ik een paar uren vol tot ik het schoeisel na een tijdje op de dansvloer uit schop en het voorbeeld volg van één van mijn dansmaatjes. Niets is lekkerder dan ongehinderd  los gaan op 'Summer of 69'.

Het feestje komt lekker op gang als vrienden, familie en collega's binnen zijn en genieten van een drankje, hapje, de muziek en elkaars gezelschap in de gezellige Koetsier in Tolbert. Voor een aantal is dit samenzijn een soort van reünie omdat men elkaar kent van vroeger of eerdere gelegenheden. Wat worden we verrast door de lieve en dierbare gasten die met hun meegebrachte attenties blijk geven van hun sympathie voor ons. De blijheid die zij uitstralen maakt dat wij ons extra bijzonder en geliefd voelen. De opgebouwde spanning in mijn lichaam verdwijnt hierdoor als sneeuw voor de zon. We genieten intens van de ontspannen en liefdevolle sfeer die ontstaat door de mensen om ons heen.

Als even na 1.00 het feest er op zit fietsen we met een voldaan gevoel naar huis. De vele cadeaus worden door een lieve vriendin met auto bij ons thuis afgezet. Daar volgt nog een kleine afterparty als we de kaarten en de teksten, die tijdens het feest op papier zijn gezet, tot ons nemen en ons verwonderen over de lieve woorden die men ons toewenst.

Zo komt een eind aan een onvergetelijke avond waar we lange tijd naar toe hebben geleefd en waar we nog lang van zullen nagenieten. Zelfs te kleine schoenen kunnen dat geluksgevoel niet tegenhouden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten