donderdag 2 november 2017

Van het kastje....

' We willen hem graag kwijt.' 'Ja, ik begrijp het maar helaas. Ik wens jullie in ieder geval succes met de verdere verkoop.'

Het zal niet veel mensen zijn ontgaan dat we onze wandkast graag willen slijten. Tot vervelends toe plaatste ik hem op verschillende social media kanalen in de hoop een koper te kunnen vinden. Van de week hadden we twee potentiƫle kandidaten. De eerste was een mevrouw. Aan de telefoon was zij erg enthousiast en ze wilde hem het liefst dezelfde avond nog ophalen. Omdat zij hiervoor een kar moest regelen spraken we af voor de volgende dag. Tien minuten later ging de telefoon opnieuw. Het was haar man die informeerde of de soort hout massief of, zoals hij dat noemde, 'vol' was. Aangezien dit soort vragen al snel te inhoudelijk voor mij zijn gaf ik het toestel aan mijn partner, die hem verder te woord stond. Om zijn vraag goed te kunnen beantwoorden zou de kast van de wand moeten en dat is een klus die je niet zo even doet. Ze spraken af dat hij dit de volgende dag nader zou komen inspecteren. Op de dag zelf, een uur voor de afgesproken tijd, belde de meneer weer met de mededeling van de koop af te zien omdat de kast te groot zou zijn. Wel bijzonder dat hij dat wist omdat ik in de advertentie de maten niet specifiek genoemd had.
Maar er was nog een gegadigde. 'Kat in het bakkie' ging er door me heen toen er een veelbelovende bestelbus voor kwam rijden. Deze meneer kwam voor zijn broer, die serieuze belangstelling had. Na telefonisch overleg met die broer meldde hij dat het niet door ging omdat de staanders te smal zouden zijn. Vanaf de bank sprak ik mijn teleurstelling uit en hij moet vast aan mijn lichaamstaal gezien hebben dat ik verre van blij was.
Over ' Iemand op de kast jagen' gesproken. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten