vrijdag 16 december 2016

De jongens van Cool Blue

' Ze zijn er over 10 minuten!' Het is half 10 in de ochtend op mijn vrije dag. Deze telefonische mededeling van mijn eega komt keihard binnen want ik scharrel rond in mijn joggingbroek en heb nog geen badkamer van binnen gezien.
'Nu al? Ik ben nog niet aangekleed!' Terwijl ik het zeg realiseer ik me vrijwel onmiddellijk dat ik helemaal niks in te brengen heb. Als een speer vlieg ik naar boven en schiet in mijn kleren, spuit hier en daar een luchtje en haal snel een borstel door mijn haar.  
De nieuwe wasmachine is onderweg. De huidige heeft het van de week begeven en na wat research  kwamen we tot de conclusie dat Cool Blue ons aan een nieuwe moest helpen.

De mannen houden woord. Exact 10 minuten na het telefoontje staat er een grote blauwe vrachtauto in de straat. Als ik de voordeur open zie ik twee jongens. De ene staat in de auto, de andere treedt mij vriendelijk tegemoet. Na een korte kennismaking en de vraag of ze het overleden exemplaar retour moeten nemen (ja graag!) geleid ik de heren naar boven. Het lijkt of deze klus een feestje is en de mannen maken de slogan op de achterkant van hun poloshirt  'Alles voor een glimlach' meer dan waar. De hartelijk -,  en  vrolijkheid  straalt bijna letterlijk van beide gezichten af. Met de complimenten voor mijn mooie badkamer en de goeie plek hierin voor de wasmachine gaan de heren aan de slag.

Het oude ding wordt door de ene jongeman gedemonteerd en onder het lawaai wat dit met zich meebrengt krijg ik van de andere instructies over een waterstop -  dan zijn we altijd verzekerd tegen eventuele waterschade -  transportbuizen en dopjes.
De collegialiteit tussen de twee komt goed uit de verf als ze de afgeschreven wasmachine uitgeleide moeten doen. Behoedzaam en met grote zorgvuldigheid, ook naar elkaar,  wordt het apparaat naar beneden getransporteerd om dit daarna met de nieuwe aanwinst in omgekeerde richting te doen. Als deze aangesloten is krijg ik uitleg over hoe de zogenaamde 'ecobubbles' hun ding doen, dat is water besparen en om die reden goed voor het milieu. 

De taak voor de 'Coolblue heren' zit er op maar niet voordat ik een handtekening met de platte vinger op het display van een apparaat moet zetten als bewijs dat ik akkoord ben gegaan met de levering. Een kop koffie slaan de heren vriendelijk maar resoluut af want er is nog meer te doen vandaag. Na een warme handdruk bedank ik ze voor de goeie service. Als ik ze vertel dat ik een stukje wil schrijven over de goeie dienstverlening en dat wil delen op de Facebookpagina van hun werkgever gaan de mondhoeken, hoewel dit vrijwel onmogelijk is, nog iets verder omhoog. Dit debuut gun ik ze van harte. Aschwin en Jeffrey van Cooblue bedankt! Ook voor het feit dat ik eens vroeg in de kleren ben als ik de deur niet perse uit hoef.


 












 



 

3 opmerkingen:

  1. Na dit positieve blog meteen gisteren bij Coolblue ook een wasmachine besteld ;-)
    En ja hoor: ook hier perfecte communicatie over de levering van de volgende dag, ook vanmorgen om 7.45 uur nog een telefoontje dat ze er over een kwartiertje zijn en dan rijdt de wagen ook inderdaad voor om 8.00 uur. Het was nog donker, maar geen spoor van een ochtendhumeur bij de maar liefst 3 frisse en vrolijke Coolblue-boys. Vlotte en vakkundige installatie. Met zelfs heel attent een waarschuwing dat het verwijderen van de transportbouten even lawaai gaat maken, en oude machine gratis mee terug. Complimenten over de keuken bleven uit maar die is ook vast niet zo indrukwekkend als jouw badkamer :-) Wel mocht ook Peter zijn platte vinger op het apparaat zetten nadat volgens de checklist nagegaan was of alles in orde was geleverd en uitgelegd. Inderdaad heerlijk zoveel professionaliteit op de vroege morgen. En wij kunnen weer wassen, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen